lørdag 11. mai 2019

Bridges of Madison County - en samlepost :)


Bridges of Madison County

For ikke så lenge siden kom jeg på at Jason Robert Brown også sto bak musikalen Bridges of Madison County, basert på boka med samme navn (skjønt historien er muligens aller best kjent som en film jeg ikke har sett) og lyttet skikkelig gjennom musikalcden for å se om det kunne bli ukas musikal. Det kunne det og det er det denne uka, noe som passer fint siden det er mye å like med denne musikalen.
Bridges of Madison County kommer nok aldri til å bli en av mine største musikalfavoritter, men dette ER en musikal som imponerer, blant annet med å være den antakelig mest klassiske av Jason Robert Browns musikaler. Det er noe jordnært ved Jason Robert Browns musikk sånn jeg ser det og det er også tilfelle her, men Bridges of Madison County er dessuten elegant og intrikat og med en sound som høres litt gammeldags ut på den aller beste måten.
Utover det så har jeg ikke tenkt å oppsummere plottet for det som jeg liker best her er jo ikke plottet, men heller gode vokaler, atmosfæren og hvordan det også er mye av musikken her som faktisk er ganske fengende i tillegg. Selv har jeg flere sanger jeg liker i alle fall og det er jo kjekt.
Så la oss kose oss med en musikal som er interessant og moden med en selsom eleganse og la oss dele øyeblikk fra Bridges of Madison County for da er alt riktig fint. Yay!
*
Sangen jeg liker best fra denne musikalen er Temporarily Lost fordi melodien er så fascinerende:



Ellers liker jeg Another Life fordi det er en sang som er utrolig behagelig å lytte til, dessuten er det skikkelig fin tekst og godt fremført:




The world inside a frame er ellers en spesiell og temmelig fascinerende musikalsk skildring av å fange øyeblikket i et fotografi:




Og om man vil kose seg med noe som ikke er relatert til musikaler så finnes det mye sjarm i en dansende Pikachu:



Og det var det jeg ville dele denne uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...