lørdag 4. mai 2019

The Prom - en samlepost :)



En del musikaler handler om timingen, det å oppdage dem i det rette øyeblikket. Prom er et godt eksempel på en slik musikal. Sakens kjerne er nemlig den at jeg ikke ble helt overbevist første gangen jeg lyttet til The Prom sin musikalcd, men da jeg gjorde et nytt forsøk noen måneder senere likte jeg The Prom skikkelig godt og det er dette inntrykket som henger igjen nå heldigvis.
I The Prom fortelles det om et lesbisk tenåringspar som ikke blir akseptert eller tillates å ha det skoleballet de fortjener, det handler om et par musikalskuespillere med image-problemer som prøver å hjelpe og det handler jo også om flere ting, men jeg skal ikke oppsummere mer. For greia er at denne musikalens styrke ikke ligger i en synopsis, men heller det at denne musikalen har et veldig stort hjerte. The Prom er selve definisjonen av sympatisk og om man gir musikalcden en oppriktig sjanse finner man noe virkelig fint.
I alle fall liker jeg denne musikalen veldig godt. Den har innmari flinke sangere og skuespillere, den har karakterer man virkelig heier på og den har mange veldig supre og fengende sanger. Dessuten ligger mye av appellen i hvordan dette er en underdog-musikal hva angår musikalene som går på Broadway nå. Det er ikke her man finner de største navnene eller den største oppmerksomheten, noe som ikke stopper The Prom fra å være en musikal som det er veldig lett å sette pris på og som jeg håper overrasker og får mange Tony-nominasjoner i år siden det hadde vært fullt fortjent.
For noen musikaler trenger ikke å være de mest episke eller minneverdige musikalene ever, de trenger bare å fortelle en fin historie på dypt sjarmerende vis. Og når akkurat det er tilfelle angående The Prom så har vi altså noe kjekt å dele med dere denne uka. Yay!
*
You happened er en veldig søt og fornøyelig sang som jeg tenkte å dele med dere først:



En sang som ellers er fin, men mer på en sår og litt trist måte er Alyssa Greene:




Som et eksempel på en annen sang som er mer søt og romantisk har vi Dance with you:




Og riktig fornøyelig og smart er sangen Love thy neighbour:



Og det var sangene jeg følte for å dele med dere i dag =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...