søndag 14. februar 2021

Because of you - en samlepost :)

 

I love you because


I love you because er en musikal jeg oppdaget for veldig lenge siden og i en periode hadde jeg litt dilla. Det var en musikalcd jeg lytta mye til fordi musikken var lett og sjarmerende og godt fremført av folk med fine stemmer og noen ganger er det akkurat det jeg trenger. Så forsvant I love You because-cden fra Spotify i noen år, noe som er grunnen til at det har tatt så lang tid før dette har blitt ukas musikal. Imidlertid har jeg muligheten nå og siden det er Valentines på søndag og i så måte relevant med en musikal som i bunn og grunn handler aller mest om kjærlighet, så er det tid for I love you because.

Anyway, dette er en musikal om et par kjærlighetsforhold i New York, men dette er også en musikal der handlingen egentlig ikke interesserer meg noe særlig. Greia med I love you because for meg er mer det at jeg rett og slett liker stemningen og syns sangene er fine og fengende.

Og det er noen sånne musikalcder som krever så lite av deg som lytter; som man kan ha på i bakgrunnen mens man tegner eller spiller nettspill eller noe helt annet og så bare er musikken der, pakker alt inn og trekker til seg oppmerksomheten når de rette sangene dukker opp, før de trekker seg tilbake. I love you because er en sånn musikal og det er litt behagelig. Og så er historien som fortelles sikkert veldig forutsigbar om man har sett mer enn tre romantiske komedier i livet sitt, men det er søtt og trivelig og derfor passende nok akkurat nå 😊

*

Her er "But, I don't want to talk about her"; som er en fornøyelig musikalsk dialog:


Og denne sangen heter "Because of you" og er en veldig søt sang i seg selv:


Det var de sangene jeg følte for å dele denne uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...