søndag 28. februar 2021

A little more alive - en samlepost :)

A little more alive


Dette var et tilfelle der jeg kom over en musikalcd på Spotify og tenkte «hm, dette ser interessant ut» og så lytta jeg til det og så likte jeg det veldig godt. A little more alive er en musikal som jeg for en uke siden ikke hadde hørt om en gang og nå syns jeg den er ganske super. Her handler det om to brødre som har mista kontakten, men så treffer de hverandre igjen i forbindelse med begravelsen av moren deres. Og så finner de ut en hemmelighet som setter alle minnene deres i et nytt lys og utover det vet jeg ikke så mye om handlingen og jeg bryr meg egentlig ikke heller. For dette er en sånn musikal som kunne handlet om nesten hva som helst; appellen ligger ikke i storyen, men i det faktum at musikken her faktisk er skikkelig fengende.

A little more alive har en folk-pop sound som jeg syns det er innmari behagelig å lytte til, dessuten liker jeg at instrumentbruken ofte er litt rocka, det gir alt sammen enda mer kulhetsfaktor. Videre er det gode sangtekster, jeg liker stemningen og jeg syns rett og slett dette er en veldig fin musikal som jeg vil at flere skal vite om så derfor.

Jeg syns også alle på denne musikalcden synger veldig bra, men at det også er stemmer med mye personlighet som formidler materialet veldig godt. Og noen av sangene her har jeg hatt på hjernen mye i det siste fordi de har noe ved seg som av en eller annen grunn er veldig meg og det er også en fin greie.

Så her er en veldig ukjent liten musikalperle som jeg nylig oppdaget og som jeg er glad for å ha funnet. Yay!

*

Her er en sang kalt Pot at a Funeral, som jeg syns er veldig fengende og fin:


Denne sangen heter On a high og er ellers kul og fremført veldig godt:


Og sist, men ikke minst har vi den raskt sungede og supre Trees:


Det er de tingene jeg ville dele denne uka :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...