lørdag 9. mai 2020

Kinky Boots - en samlepost :)


Kinky Boots

Innrømmelse: en del av meg var litt ekstra skeptisk overfor musikalen Kinky Boots fordi den vant Tony Awards for beste musikal i et år der jeg heiet veldig på Matilda. Og det var kanskje litt derfor at det ikke var før i år at jeg utforsket denne musikalen mer nøye, men nå er den sett via Broadway HD og mens dette fortsatt ikke er en stor favoritt, så setter jeg ganske pris på at denne musikalen finnes nå.
For dette er en musikal skrevet av folk som virkelig bryr seg om karakterene sine. Man heier på hovedpersonene Charlie og Lola og vil at de skal nå drømmene sine. Videre er dette en musikal som det er lett å underholdes av. Det er ikke verdens beste story nødvendigvis, men det er interessant nok og det fenger og sjarmerer en hel del.
Og jeg skal ikke bable mye om handlingen, men det handler altså om en mann som må ta over en skofabrikk etter faren hans dør og så viser det seg at fabrikken sliten en hel del og Charlie vet ikke hva han skal gjøre før han treffer dragartisten Lola og det inspirerer ham til å satse på støvler til dragartister. Kinky Boots er ellers basert på en film med samme navn og den formidler premisset sitt godt.
Uansett, jeg har tenkt å dele noen høydepunkter fra Kinky Boots denne uka og håper det blir kjekt. Yay!
*
Everybody say Yeah! er en sang man blir glad av:



History of wrong guys er favorittsangen min fra Kinky Boots:




Og Soul of a Man er en ganske fin sang:




Og det er de tingene jeg ville dele denne uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...