søndag 17. mai 2020

A Strange Loop - en samlepost :)


A Strange Loop

Det som fikk meg til å virkelig gi musikalen A Strange Loop en sjanse, var det at den vant Pulitzer-prisen for drama i år, en pris som er veldig prestisjetung og som heller sjelden går til musikaler. A Strange Loop er nå den tiende musikalvinneren av Pulitzer-prisen.
Og noen ganger når jeg sjekker ut musikaler så blir jeg veldig fascinert. Ikke fordi jeg nødvendigvis syns musikken er så awesome eller at tekstene er så brilliante, men fordi musikalen likevel treffer noe i meg som gjør at jeg vil finne ut mer. A Strange Loop er et slikt tilfelle.
Her er storyen enkelt og greit en homofil afroamerikansk mann kalt Usher som skriver en musikal om en homofil afroamerikansk mann og så blir dette den «rare loopen» tittelen beskriver. Og likevel, om storyen er lett og grei, så er det mye ved denne musikalen som kan beskrives mer som finurlig og sært for det skal innrømmes at jeg ikke skjønner helt humoren her og jeg tar heller ikke alle referansene og slikt.
Samtidig så er det noen ganger noe fint med å ikke forstå ting fullt ut og om noe så liker jeg A Strange Loop bare bedre av at jeg kanskje er litt forvirret. Det blir litt som hjernetrim eller som et kryssord og jeg elsker sånt.
Og uavhengig av hvor mye jeg forstår meg på A Strange Loop så liker jeg musikken, den er fengende og har melodier som tidvis er virkelig nydelige, vel så mye som de er flott fremført. Og jeg syns en del av tekstene er litt for grove fordi jeg er mer prippen av meg, men når jeg ser forbi dette så er det tekster her som er skikkelig flotte.
Så ja, A Strange Loop er fascinerende og denne uka skal jeg dele denne fascinasjonen med dere. God fornøyelse 😊
*
Her har vi Second Wave, som er en sang jeg har fått litt dilla på i det siste:


Her har vi en sang som sirkler rundt seg selv på betagende vis, nemlig A Strange Loop:



Og her har vi en sang kalt Memory Song som jeg også liker veldig godt :)
*
Det var det jeg ønsket å dele denne uka. God fornøyelse og 17. mai-hilsener fra meg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...