søndag 19. januar 2020

Jagged Little Pill - en samlepost :)



I 1995 ga Alanis Morisette et album ved navn Jagged Little Pill som ble en kjempesuksess. Selv har jeg ikke noe sterkt forhold til dette albumet, eller for den saks skyld Alanis Morisette, men de sangene jeg har hørt av henne har jeg alltid likt og da særlig Ironic. Og jeg vet at Ironic er en mye kommentert sang i og med at eksemplene i sangen på ironiske ting ikke nødvendigvis alltid er så ironiske, men det gjør liksom ikke noe. Ironic er en sang jeg alltid har hatt sansen for og det var denne sangen som vekket interessen min for Jagged Little Pill-musikalen.
Her har vi en ny musikal basert på sanger fra albumet med samme navn og jeg klarer ikke å forstå meg helt på handlingen ut fra å lytte til musikalcden eller å lese på Wikipedia, men jeg liker musikken og hvordan den fremføres. Mye med arrangementene av sangene minner meg om musikaler som Spring Awakening, noe som er en fin ting, og det er også skikkelig flinke folk som synger sangene.
Jagged Little Pill er ikke en perfekt musikal, men det føles som om det er mer dybde i denne musikalen enn i mange andre Jukebox-musikaler. Dessuten er det øyeblikk som er oppriktig magiske og vakre her og det er en fin bonus.
Så ja, dette er musikalen jeg vil dele med dere denne uka, god fornøyelse.
*
Jeg liker at Ironic nå kan regnes som en musikalsang:




Av et par nyskrevene sanger til denne musikalen har vi Predator, som jeg syns er ganske fin :)




Og denne opptredenen der hele castet synger You Learn er fin:



Og det var det jeg ville dele denne uka :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...