søndag 12. januar 2020

The Mad Ones - en samlepost :)



Det finnes noen sanger man liker så godt at man kunne kost seg veldig med en cd som kun inneholdt ulike versjoner av akkurat den sangen. Og for meg er «Run away with me» en sånn sang, den er en sang som eier hjertet mitt. Denne sangen ble skrevet og komponert av komponistparet Kerrigan-Lowdermilk og tilhørte i utgangspunktet en musikal med den lange og intrikate tittelen «The Unauthorized Autobiography of Samantha Brown». Denne musikalen trodde jeg ikke at kunne bli ukas musikalcd i og med at den ikke fantes på en cd, men nå har musikalen fått en ny og enklere tittel i form av «The Mad Ones» og den finnes som musikalcd så heisann, hei fine musikal som jeg kan bable om nå.
Historien er uansett tittel basically den samme. Samantha Brown er usikker på fremtiden og om hun skal følge morens forventninger eller ta sjanser. Og så savner hun bestevenninnen Kelly som nylig døde i en bilulykke og som hun ønsket å fortsette å dele alt med. Så det handler om savn, om forventninger og usikkerhet, om ungdom og ønsket om å kjøre av gårde med vinden i håret. Og alt dette i en musikal som jeg kun kjenner fra klipp jeg har sett på Youtube, sanger jeg har lyttet til en hel massevis og nå i det siste altså musikalcden.
Og for min del handler ikke appellen her om historien, men heller at så mange av sangene her er så uendelig fine. Det er så nære og gode melodier, det er så fine tekster og jeg gleder meg til å dele denne undervurderte lille musikalen med dere denne uka.
*
Her er en sang som er følelsen av frihet, noe som passer veldig fint siden sangen som synges heter Freedom :)




Her er en sang jeg er så glad i at jeg gladelig ville lyttet til en cd som kun var ulike versjoner av denne sangen:




Her er en sang som jeg syns er veldig fin og særlig her:




Og det var det jeg ville dele denne uka :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...