søndag 26. januar 2020

Superhero - en samlepost :)


Superhero

Superhero er en musikal som visstnok handler om Simon på 15 år og moren hans Charlotte og hvordan de takler livet to år etter at Simons far og Charlottes mann døde. Og Simon takler det ikke i det hele tatt og dagdrømmer om en superhelt og så blir det en historie om savn og superhelter og sånt som kanskje ikke er verdens mest originale ide, men som fortsatt er en sympatisk historie.
Personlig liker jeg i alle fall musikalcden til denne lille musikalen, ikke fordi musikken nødvendigvis er den mest minneverdige eller episke jeg har hørt, men fordi det jo er fine sanger med gode melodier som formidler historien godt. Og jeg liker konseptet med savn og superhelter og hvordan det fortelles gjennom denne musikalen, noe som også skyldes talentfulle folk som er med og som gir materialet mer liv.
Og noen ganger er de små, sympatiske og personlige musikalene helt topp, dessuten er det øyeblikk her som er litt magiske og det er en fin bonus.
Så ja, denne uka vil jeg gi meg hen til en musikal om familie, savn og superhelter som er søt og lett å like, og som har et par veldig fine sanger som jeg kan dele med glede uka gjennom.
Yay!
*
Denne sangen heter "I'll save the girl" og er min favoritt fra Superhero-musikalen:




En annen fin sang er "My dad, the Superhero":




Og så liker jeg dialogsangen "The Man in 4-B":



*

Det var det jeg ville dele denne uka, god fornøyelse :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...