lørdag 3. august 2019

Kiss me Kate - en samlepost :)



Fun fact (dvs. fakta jeg nettopp leste på Wikipedia): Kiss me Kate vant den første Tony Awards-prisen for beste musikal i 1949 og fun fact 2: det passer veldig fint å ha Kiss me Kate som ukas musikal uka etter Oklahoma siden Cole Porter skrev den som en respons til Oklahoma. Jeg syns begge disse tingene var interessante fakta om musikalen denne uka skal handle om; en musikal som er en skikkelig klassiker.
Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til Kiss me Kate, men jeg syns flere av sangene er ganske fine og jeg liker hvordan den handler litt om en produksjon av Shakespeares Troll kan temmes, noe som gir historien et ekstra lag.
Ellers så er det mye med musikken her som jo fenger en hel del, noe som for så vidt ikke er noen overraskelse siden det jo er musikk og sangtekster av Cole Porter, det er jo et ganske godt kvalitetsstempel, og jeg har med andre ord flere fine høydepunkter jeg kan trekke frem uka gjennom.
Så la oss avslutte juli og begynne august med Kiss me Kate. Det høres ut som en løsning av det finfine slaget.
*
Favorittsangen min fra Kiss me Kate er I hate men, en sang som er fantastisk fremført her:



Videre er Too Darn Hot flott og her er det dessuten super dansing:




Sist, men ikke minst tenkte jeg å dele den svært underholdende sangen Brush up  your Shakespeare:



Og det var tingene jeg ville dele i denne omgang. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...