lørdag 30. mars 2019

Funny Girl - en samlepost :)



Frem til i fjor høst var mitt forhold til Funny Girl det at jeg hadde sett filmen med Barbra Streisand for lenger siden og at jeg likte sangen «Don’t rain on my parade» ganske godt, men utover det var jeg temmelig nøytral. Så fant jeg i fjor ut at en oppsetning av denne musikalen i London 2015 hadde blitt live-filmet og skulle vises på Gimle Kino og siden jeg liker muligheten til å se filmede versjoner av scene-oppsetninger ganske godt skaffet jeg billett. Og å, det var skikkelig bra!
Jeg skal ikke lyve og si at jeg dermed lytter massevis til Funny Girl nå eller at jeg ble veldig stor fan, men jeg fant da ut at Funny Girl har utrolig mange fine sanger, så vel som en karakter i Fanny Brice som man virkelig liker selv om hun tar en del innmari dustete og alt for spontane valg.
Og mye av appellen skyldtes hvor usedvanlig dyktig Sheridan Smith var i hovedrollen, hun eide rollen så til de grader og jeg elsker å se når skuespillere virkelig forsvinner inn i en rolle og gir den nytt og eget liv.
Utover det liker jeg Funny Girl fordi det fortelles en fin historie om berømmelse og om å sikte mot stjernene og lykkes meget godt. Og jeg liker stemningen og igjen dette med hvor fin mange av sangene her er. Det er slike ting jeg kommer til å fokusere på denne uka så god fornøyelse.
*
Sheridan Smith var awesome i den live-filmede versjonen av Funny Girl som jeg så i fjor høst, noe man kan høre et eksempel på her der hun synger I'm the greatest star :)



Ellers føler jeg Lea Michele i Glee virkelig eier låta Don't rain on my parade:




Og Barbra Streisand synger People skikkelig fint selvsagt:




Med det så har jeg delt det jeg ville denne uka og så er det klart for ny ukas musikal i morgen. God fornøyelse :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...