lørdag 9. februar 2019

Big Fish - en samlepost :)



Basert på filmen med samme navn og boka som i sin tid inspirerte filmen, er Big Fish en musikal om familie, om kjærlighet og om skrøner og store historier som kanskje inneholder mer sannhet enn man forventer. Alt dette og mere til i en musikal som kanskje ikke var en stor prisvinner eller noe da den kom, men som definitivt og med rette kan betegnes som ganske sympatisk.
For Big Fish forteller en historie som det er lett å like, det er en historie med et fint persongalleri og det er en historie som er litt spesiell og sær, men da på en riktig sjarmerende måte.
Selv så har jeg aldri sett denne musikalen in real life, jeg har bare lyttet til musikken. Og når sant skal sies skjer egentlig ikke det så veldig ofte heller. Men når jeg lytter til musikken føles det alltid veldig verdt det for det er flinke folk involvert, dessuten har denne musikalen en del sanger som faktisk er skikkelig fine og som man blir oppmuntret av å lytte til.
Så ja, jeg tenkte å dele litt øyeblikk fra Big Fish denne uka, dele litt sanger og slikt fra en musikal som er lett og ledig og akkurat passe fantasifull. Jeg håper tingene jeg deler vil falle i smak og mer enn det håper jeg alle får en finfin uke.
*
Sangen fra Big Fish som jeg liker best er Time Stops, som man kan se her:



Og her er filmen Big Fish sin versjon av scenen denne sangen viser:




En annen veldig fin sang fra musikalen (som også er et fint bevis på at Norbert Leo Butz er fantastisk) er Fight the dragons:




Og det er tingene jeg tenkte å dele i denne omgang. God fornøyelse og så bables vi :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...