søndag 4. november 2018

Tuck Everlasting - en samlepost :)




Noen ganger har en musikal flott skuespill, fine sanger og en herlig stemning, men så er de bare ikke det folk vil ha akkurat da og Tuck Everlasting er et godt eksempel på det. For det er mye som gjør denne musikalen skjønn, men samtidig solgte den lite billetter, lite nok faktisk til at den bare varte en måned på Broadway og det er synd siden dette er en musikal som hadde fortjent bedre.
Personlig syns jeg i alle fall musikken her er veldig koselig å lytte til når jeg vil lytte til noe litt nostalgisk og trivelig. Og jeg liker hvordan dette er en historie om evig liv som tar opp om det hadde vært det beste alternativet eller om et vanlig liv er bedre; noe som er fascinerende. Selv tenker jeg jo at et evig liv hadde vært morsomt en stund, men på sikt ville det nok blitt ganske ensomt og trettende, men i denne musikalen møter vi karakterer som lever evig og som har vendt seg greit til det og.
Hovedpersonen er likevel Winnie som lever et ganske beskyttet liv da hun møter Jesse som kommer fra en familie som har drukket fra et magisk vann som har gitt dem evig liv. Og så må dette vannet beskyttes fra fæle folk, sånn i tillegg til at Winnie etter hvert får muligheten til å velge mellom å drikke fra det magiske vannet som syttenåring og være evig ung eller ikke. Hva hun velger skal jeg ikke røpe, men jeg kan røpe at sangen hun synger når hun tar dette valget er en av denne musikalens fineste sanger og fin musikk er det nok av her i grunnen.
Og jeg liker at dette er en så eventyrlig historie og at det er basert på en bok som jeg på et eller annet tidspunkt håper jeg får lest og greit nok så er ikke alt like perfekt her, men hovedinntrykket mitt av denne musikalen er likevel ganske så positivt kun basert på musikalcden og derfor er det fint å la dette være ukas musikal.
*
Den fineste sangen fra Tuck Everlasting er etter min mening "Everlasting", som er fint fremført her:



"Time" er ellers en sår og tankevekkende og veldig fin sang med svært god tekst og melodi:




Ellers blir man glad av "Top of the world" og det er jo fint:




Og om man vil bli litt rørt av noe som ikke er fra Tuck Everlasting, men som involverer et ungt talent som får en stor drøm oppfylt, så kan man se dette:



Og det er tingene jeg ville dele denne uka. Vi bables og god fornøyelse :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...