lørdag 24. november 2018

School of Rock - en samlepost :)



I 2003 kom filmen School of Rock og var nok et eksempel på hvor perfekt Jack Black er i noen spesifikke roller. Han er et eksempel på en av de skuespillerne som ikke er fantastisk uansett, men i filmer som School of Rock eller som stemmen til Po i Kung Fu Panda er han ideell. Og ellers var School of Rock underholdende nok så at det ble musikal etter hvert er sånn sett ikke det største sjokket. Overraskelsen ligger vel heller i at musikalversjonen er en av Andrew Lloyd Webbers musikaler siden dette er veldig langt unna mye annet Andrew Lloyd Webber har vært med på.
Uansett er historien den samme. Det handler om Dewey som lyver og sier at han er broren sin som har blitt tilbudt en lærerstilling der han tjener nok til å få betalt regningene sine og så kommer han på jobb og er egentlig ingen veldig god lærer, men han er god til å engasjere elevene sine og danner et band bestående av dem for en bandkonkurranse.
Og så er det jo mer som skjer og slikt i en historie som tar igjen på sjarm det den mangler av originalitet. For jeg har jo ikke sett denne musikalen, men jeg har lyttet til musikken og det er mye her som er ganske sjarmerende. Ikke fantastisk nødvendigvis, men fengende og ålreit. Og det er selvsagt litt synd at sangen jeg liker aller best i følge hva jeg har lest ikke er med i musikalen lenger, men det er mye annet som er det og det kan man kose seg med.
Dessuten er det imponerende vil jeg tro å se denne musikalen på scenen i og med at barna som er med spiller instrumenter selv og sånn sett er multitalenter siden de også synger og driver med skuespill.
Så ja, denne uka skal jeg dele noen øyeblikk fra musikalversjonen av School of Rock og sånt. God fornøyelse og rock videre!
*
Sangen fra School of Rock som jeg liker best er Give up your dreams, bare fordi jeg er så uenig med budskapet, men finner det så fornøyelig hvor entusiastisk det synges frem og sånt:



En annen riktig super sang er You're in the band, en sang som handler om akkurat det som det høres ut og som fremføres av barn og ungdom med masse talent på flere områder:




Og siden Alex Brightman hadde hovedrollen i denne musikalen på Broadway kan man kose seg med dette klippet der han synger en sang kalt "What I wouldn't do for you", som er et klipp jeg i perioder har vært veldig glad i:



Ellers håper jeg alle får en finfin søndag og så bables vi til uka :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...