søndag 21. oktober 2018

The Addams Family - en samlepost :)



Addams Family er noe jeg egentlig aldri har hatt et forhold til. Jeg har ikke sett hele av noen av filmene og har heller ikke sett mye av ymse andre varianter som tegnefilmserien og liknende. Med det sagt så er det noen popkulturelle fenomener alle har en viss kjennskap til likevel og Addams Family er et godt eksempel på et slikt fenomen. Og det er denne kjennskapen som gjør at da jeg oppdaget musikalversjonen så føltes det nært tross alt.
Og mens jeg ikke har sett musikalen om Addams Family in real life eller lytter så mye til musikken generelt sett, så er dette en musikal som har mange ganske fine sanger; sanger som dessuten blir flott fremført av alle som er involvert. Det er sjarmerende og fornøyelig og det har en herlig Halloween-stemning som det er lett å like. Dessuten er karakterene her så tydelige og underholdende og ja, det er rett og slett ganske mye som er fint her.
Med det sagt så er det selvsagt et lite problem med hele premisset for mye av musikalen som er at Wednesday ønsker seg et normalt liv fordi livet hun har vokst opp med i Addams Family ER det normale for henne. Selve konseptet med familien i første omgang er jo at alt det som er sært og rart med dem er helt alminnelig for dem og at de ikke forstår hvordan noen kan se på det som spesielt. Og da føles det litt som om dette konseptet i bunnen er misforstått når karakterene i musikalen ikke oppfatter det de driver med som normalt.
Mens jeg ikke har sett musikalen så kan man bare ut fra musikalcden også oppfatte dette som en litt rotete og ufokusert musikal og det er også en svakhet. Samtidig så er hovedinntrykket mitt likevel positivt og jeg gleder meg til å dele noen høydepunkter gjennom uka som kommer.
*
Den sangen jeg liker best fra Addams Family-musikalen er Pulled og her er den flott fremført av Krysta Rodriguez:



Jeg liker ellers One Normal Night ganske godt og den kan man se her:



Og så inneholder verden fine lister over Halloweenstemte musikalsanger :)
*
Ellers er det ikke så mye spennende å melde, men jeg har fine planer for dagen og det er kult =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...