søndag 23. september 2018

Spamalot - en samlepost :)



Adaptert fra Monty Pythons «Monty Python and the holy grail” og vinner av Tony Awards for beste musical i 2005 så er Spamalot en veldig fornøyelig og morsom musikal. Her er klassisk Monty Python-sk galskap i møte med historien om kong Arthur og co, noe som høres humørfylt ut og er akkurat det. Det er ikke så veldig klokt og har kanskje ikke den største dybden, men det er en musikal der man er garantert smil og latter og deretter kanskje litt mer latter.
Og selv så jeg denne musikalen da den ble satt opp på Folketeateret og jeg husker det som en ganske fin teateropplevelse. Ikke en av de beste i livet EVER, men fin og med mange supre øyeblikk. Det er en dose galskap som nevnt, noe som er logisk med tanke på materialet det er adaptert fra, men det er til tider akkurat det man trenger. Dessuten er dette en musikal som er omtrent akkurat like fornøyelig om man bare lytter til musikalmusikken på Spotify og det er også praktisk.
Ellers liker jeg flere av sangene og det er riktignok noe veldig frustrerende ved at en av sangene er den ganske så kjente «Always look on the bright side of life» fordi jeg ikke kan plystre melodien (men en gang klarte jeg ikke å skape en plystreaktig lyd en gang, men det kan jeg nå så yay, progresjon), men det er et veldig lite aber.
Så det er med andre ord en musikal med mye fornøyelig moro som skal til pers denne uka. God fornøyelse og takk for oppmerksomheten.
*
Den sangen fra denne musikalen som jeg finner mest fornøyelig og herlig dramatisk er Diva's Lament (eller Whatever happened to my part som sangen også kalles):



Ellers liker jeg Find your grail, som også er flott fremført av Sara Ramirez:




Og det er innmari morsomt med Brave Sir Robin (som kanskje ikke er så modig likevel):




Og vil man glede seg over noe annet ganske fortryllende og fint så finnes traileren for den kommende oppfølgeren til Mary Poppins (Mary Poppins Returns):



Og med det har jeg delt det jeg vil denne uka. God fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...