søndag 9. september 2018

Avenue Q - en samlepost :)



Avenue Q er med sine dukker, en musikal som kan minne om Muppetene, noe som selvsagt også er poenget. Dette er en musikal som er ment til å være som en voksnere og mer humoristisk tolkning av Muppetene, noe som gjør dette til en musikal som virkelig er underholdende. En annen litt fascinerende dose fakta er at Avenue Q i sin tid klarte å vinne Årets Beste Musikal på Tony Awards i hard konkurranse med musikaler som Wicked. Og selv liker jeg nok Wicked mer, men Avenue Q er også en svært flott musikal om musikalcden er til å stole på, noe musikalcder stadig er (til å stole på altså).
Personlig liker jeg denne musikalen for den fengende musikken, så vel som de sympatiske og fine karakterene. Jeg liker også atmosfæren og hvordan det, i følge hva jeg har lest, er sånn at man glemmer at dukkene ikke er levende temmelig fort.
Avenue Q er også en av de musikalene som tilsynelatende er lett og overfladisk, men som har overraskende mye dybde tross alt. Dette bare viser enda mer hvordan denne musikalen har mer ved seg enn man kanskje tenker først. Dessuten er noen av sangene skikkelig brilliante.
Om man skal kommentere på noe så er dette en musikal, hvis cd, jeg må være i det rette humøret for å fenges av. Dette er ikke noe stort problem, men det kan jo nevnes uansett. Utover det vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive nå, men jeg vil bare få frem en gang for alle hvor super Avenue Q er på sitt beste.
Så, denne uka skal jeg dele sanger og slikt fra en meget artig musikal med mange høydepunkter. God fornøyelse :)
*
Den sangen jeg liker best fra Avenue Q og som jeg dessuten syns er smartest og mest aktuell er "Everyone's a little bit racist":



Ellers er "It sucks to be me" også en sang det er lett å like:




Og sangen "Mixape" igjen er veldig søt:



Og om man ikke vil lytte til klipp på Youtube finnes det fine artikler om Avenue Q som man kan lese :)

*
Og da har jeg delt det jeg ville denne uka og i morgen er det klart for en ny ukas musikal =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...