lørdag 3. mars 2018

Waitress - en samlepost :)



Fakta: hvis jeg lytter til musikk og det ikke er en musikalcd så er det veldig store sjanser for at det er Sara Bareilles. Sistnevnte er nemlig min store favoritt blant musikere og har vært det i veldig mange år nå. Følgelig var jeg svært nysgjerrig på Waitress da jeg først hørte om denne musikalen; en musikal der musikk og sangtekster er skrevet nettopp av Sara Bareilles. Og det fine er at dette funker veldig fint. Mens Waitress ikke er blant mine største musikalfavoritter så er det likevel en musikal jeg så absolutt liker. For det er mange fine sanger her og mer enn det så er dette en musikal der man merker at teamet bak har brent for historien og elsker musikalen som sjanger.
Storyen her er om en gravid servitør som elsker å lage paier og som bor i et kjærlighetsløst ekteskap. Så blir hun forelsket i den mannlige gynekologen sin og så er det en pai-konkurranse som dukker opp og så handler det om kjærlighet og pai og vennskap i en musikal som er basert på filmen Waitress. Og greia her er at jeg syns egentlig ikke at historien er så veldig interessant, magien her er heller melodiene og tekstene og hvordan det tidvis er noe veldig sympatisk ved denne musikalen fordi det er karakterer her man får virkelig lyst til å heie på og som man vil vel.
Dessuten er det altså noen veldig fine sanger som for meg funker som en videre påminnelse om hvorfor musikken til Sara Bareilles er noe av det beste jeg vet og for min del er det eneste dumme med Waitress som musikal sånn sett at Sara Bareilles har vært for opptatt med å være involvert i denne musikalen på ymse måter til å lage ny musikk når jeg hadde elsket en ny cd signert Sara Bareilles som jeg kunne fått dilla på. Og det er jo et sånt problem som egentlig ikke er noe problem uansett.
I alle fall er dette i alle fall en fin musikal så det er jo kjekt.
Beste sanger: When he sees me og She used to be mine
*
Dette er den fineste og såreste sangen fra Waitress:

Dette er en annen sang jeg liker skikkelig godt:



Og dette er en søt duett fra Waitress-musikalen:



Og hvis man vil se fantastisk dans til en av Sara Bareilles sine sanger som IKKE er fra musikalen Waitress så er dette vakkerhet:



Og med det så har jeg delt det jeg tenkte å dele musikalmessig sett og sånt denne uka :)
*
Ellers så er det søndag, livet er fint selv om jeg er veldig skeptisk overfor nye bygningsarbeid i leiligheten min som begynner i morgen og dagens planer er egentlig ikke så veldig mange, men de blir nok trivelige og det er bra. Vi bables her igjen snart :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...