søndag 1. oktober 2017

Legally Blonde - en samlepost :)


En av de første gangene jeg kom over en musikal som var filmet fra scenen var Legally Blonde sommeren 2008. Jeg fant den ved en tilfeldighet, den var filmet for MTV og hele greia lå på Dailymotion og jeg ble veldig spent. For filmen Legally Blonde er absolutt ålreit, men jeg tenkte aldri når jeg så den filmen at det var noe jeg så for meg som en musikal. Det er stadig og det var stadig ting jeg så for meg som musikal, men Legally Blonde var ikke et slikt tilfelle og likevel, det funket. Legally Blonde er ikke en av de største favorittene mine når det gjelder musikaler, men det er en musikal som jeg alltid syns det er oppkvikkende og trivelig å lytte til rett og slett fordi dette er en veldig sympatisk musikal. Den føles snill og koselig rett og slett om man kan personifisere en musikal på den måten og det har jeg visst nå bestemt at man kan.
Uansett, storyen er enkelt og greit at Elle Woods blir slått opp med og så beslutter hun å komme inn på Harvard for å vinne tilbake eksen sin og vise at hun er smartere enn han trodde og så blir det mer utfordrende enn hun forventer, men så får hun nye venner og blir kjent med Emmett Forrest og lærer mye om seg selv og så er det ting som skjer og andre ting som skjer i en musikal som på sett og vis er ganske forutsigbar, men så gjør det ingen verdens ting siden den også er så sjarmerende og fornøyelig.
Dessuten introduserte denne musikalen meg for Christian Borle som jeg har blitt ganske fan av (og som i rollen som Emmett skapte en musikalkarakter som til dags dato nok er blant de musikalkarakterene jeg har mest lyst til at skal eksistere in real life fordi drømmemennene mine tilfeldigvis har det med å være musikalkarakterer). Laura Bell Bundy er ellers brilliant som Elle og ja, skuespillerne her skaper i det hele tatt gode karakterer som engasjerer og fascinerer. Dessuten er musikken fengende med sanger som man lett får på hjernen, det er god underholdning og det er egentlig et litt Skjønnheten og Udyret-aktig budskap om ikke å dømme etter utseendet, men her på en litt mer lett og sprudlende måte med mindre drama.
Kort oppsummert så er dette altså absolutt verdt å sjekke ut uavhengig av om man er blond eller glad i rosa eller ei. Yay!

Beste sanger: So much better og Legally Blonde
*
Denne sangen er entusiasme musikkifisert:



Ellers er dette svært underholdende:



Og så er dette et sårt, men fint øyeblikk:



Og om man trenger variasjon finnes lister over videoer med innspilling av musikalcder (deriblant Legally Blonde) å hygge seg med. 
*
Da er denne uka et avsluttet kapittel og i morgen er det klart for en ny ukas musikal. Yay!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...