søndag 1. september 2019

How to succeed - en samlepost :)


How to succeed in business without really trying

Det finnes én sang i denne musikalen som egenhendig er grunnen til at dette er ukas musikal. Den passer nemlig denne tiden veldig godt, tiden da sommeren er i ferd med å ta slutt, hverdagen kommer tilbake og det snart er høst. Tiden som på mange måter hverken er fugl eller fisk fordi ja, det er hverdag, men snev av sommer er ikke nødvendigvis så vanskelig å finne og man vil ikke gi seg helt hen til hverken sommer eller høst. Og noe med alt dette minner meg om en sang fra How to succeed, som ellers er ukas musikal fordi jeg rett og slett bare følte for det.
Selv har jeg ikke noe sterkt forhold til denne musikalen, men jeg syns noen av sangene er fine og det er noe med at hovedpersonen jobber seg opp fra vindusvasker til sjefsstilling som har inspirert meg til å forsøke å skrive flere historier om en vindusvasker som heter Felix. Jeg må ha fått vindusvasker-ideen herifra for det er ikke så mange andre steder i popkulturens verden at man finner vindusvaskere.
Ellers så er dette en musikal som jeg syns har mye smart med seg og det er en musikal der jeg kan dele noen svært fengende sanger, så yay! Og det er en naiv tanke at å jobbe seg opp i business kan være så enkelt, men det er en litt fin tanke også, dessuten er det en tanke som viser seg å funke finfint i en musikal, mer presist denne musikalen som jeg altså skal la oss kose oss med denne uka igjennom.
God fornøyelse 😊  
*
Denne videoen som grundig gjennomgår Brotherhood of Man er både lærerik og underholdende:




Coffe Break syns jeg er veldig fornøyelig og artig:




Og jeg liker koreografien i A Secretary is not a toy veldig godt:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...