lørdag 5. mai 2018

Bring it on - en samlepost :)


Bring it on – musikalen

Som mange andre koste jeg meg med den originale Bring it on-filmen på slutten av 90-tallet. Det var ikke en favoritt, men den appellerte til den delen av meg som liker dansefilmer og av og til trenger man å se ting som er lett og forutsigbart, men som gir god stemning og så er det sistnevnte som er det viktigste og det man sitter igjen med. Da det i 2012 dukket opp en musikal løst basert på filmen Bring it on var jeg derfor fort interessert, godt hjulpet av at Lin-Manuel Miranda var involvert og ja, dette er en fin musikal. Ikke en musikal jeg nødvendigvis trenger å se, her holder det for min del fint med musikalcden, men absolutt en musikal jeg blir glad av å lytte til.
Jeg har ikke tenkt å gå inn på storyen, men det handler i hovedsak om vennskap og cheerleading. Det essensielle her for min del er likevel ikke storyen, men heller det viktige aspektet i at sangene her faktisk er særdeles fengende. Her er det masse melodier som setter seg på hjernen; sanger som sprudler og underholder og som føles ganske så tilfredsstillende. Og det skapes også sympatiske karakterer her og det er ikke verst det heller.
Utover det føles denne musikalen super nå fordi jeg tenkte å feire mai med å la ukas musikal de neste ukene være musikaler som jeg føler handler litt om fellesskap og samspill og Bring it on er et godt eksempel på en sånn musikal. Jo da, det er en hovedperson her i karakteren Campbell, men det føles mer som flere karakterers historie enn kun hennes; noe som også lar seg merke i sangene der de mest minneverdige melodiene gjerne synges av birollene.
Så konklusjonen er vel at ja, dette er fint å lytte til og man trenger ikke nødvendigvis være dypt interessert i cheerleading for å like det selv om det er et sentralt tema i historien her.
Dette er fengende, sjarmerende og kult så yay.
Beste sang: It’s all happening
*
Den kuleste sangen i Bring it on er etter min mening "It's all happening" fordi den er så enormt fengende og man blir så glad av den:



Ellers så er "Killer Instinct" en veldig god skurkesang som er full av sjarm:


Og "I got you" er en sang man blir glad av og særlig om man er litt geeky og liker popkulturelle referanser sånn som meg for eksempel:



Og hvis man vil ta en pause fra å lytte til sanger fra Bring it on og har lyst til å lese noe som kanskje teoretisk sett kan være litt underholdende og sært finnes Eurovision-novelledings på den personlige bloggen min ;) 
*
Ellers er det søndag, livet er fint selv om i morgen betyr ting jeg er veldig spent på og håper går bra og utover det er det jo jul og bursdag samtidig neste uke fordi Eurovision og jeg elsker det så yay =D Og så blir det en ny ukas musikal selvsagt, god fornøyelse og så bables vi <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...