søndag 27. oktober 2019

A Gentleman's Guide to love and murder - en samlepost :)


A Gentleman’s Guide to Love and Murder

Det er noen titler som appellerer veldig til meg; titler som har en sofistikert sjarm som gjør meg nysgjerrig og entusiastisk og denne musikalen har virkelig en slik tittel. Og det i seg selv er jo verdt å trekke frem. Utover det så er A Gentleman’s Guide (forenklet for enkelhets skyld) en musikal som jeg tror jeg kunne kost meg veldig med i og med at premisset er mørk komedie av en sort jeg ofte liker i grunnen.
Uansett, her handler det Monty Navarro som finner ut at han er åttende i rekken for å bli den nye jarlen av Highhurst. Og så anser han det som lite sannsynlig at han vil overleve alle de andre i rekken så da må de myrdes. Men så er det jo også andre distraksjoner som kjærligheten og så blir alt sammen en fornøyelig historie som jeg tror hadde vært artig å se.
Med det sagt så har jeg ikke blitt hundre prosent overbevist av musikalcden, for det er fin musikk og gode fremførelser, men jeg tror dette er en av de musikalene som funker veldig mye bedre å se på scenen enn å lytte til. Og jeg tror sannsynligheten for at jeg noen gang kommer til å faktisk se denne musikalen er ganske liten i og med at det virker som et usannsynlig musikalvalg for norske teatre, dessuten er det mange andre musikaler jeg ville prioritert først i London eller utlandet.
Men man har jo musikken og klipp på Youtube. Og man har muligheten til å bable i vei om en sær og artig Tony Awards-vinner som har flere høydepunkter.
God fornøyelse og alt det der 😊
*
Her er en fornøyelig fremføring av en sang med den artige ordspillbaserte tittelen "Poison in my pocket":




Her er I've decided to marry you, som er sangen fra Gentleman's Guide-musikalen som jeg liker best:




Og her er en festlig oppsummering av hele musikalen:



Det er det jeg ville dele i denne omgang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...