fredag 28. juni 2019

Thoroughly Modern Millie - en samlepost :)



For en hel del år siden så jeg filmen Thoroughly Modern Millie, en film som ikke ga så veldig sterkt inntrykk, men som ga meg Julie Andrews i en musikal og tidvis er det alt man behøver. Som så mange andre historier ble denne filmen adaptert til en teatermusikal og det er den som vil være i fokus denne uka.
Selv har jeg ikke sett denne musikalen sånn på ekte, men jeg har lyttet til musikken og det i seg selv er ganske trivelig. For dette er ingen musikalfavoritt, men musikken fenger og er både oppmuntrende og sjarmerende sånn hovedsakelig.
Og jeg skal ikke gå inn på historien, men det skal sies at denne musikalen er en av de der storyen interesserer meg ganske lite, men så liker jeg hovedpersonen, musikken og stemningen og så er det mer enn nok.
Dessuten er Sutton Foster eksempelvis veldig kul og hun er veldig herlig i Thoroughly Modern Millie. Og historien rundt Sutton Foster i denne musikalen er også ganske kul for var egentlig bare understudy og del av ensemblet, men så ble hendte ting og tang som resulterte i at hun tok over hovedrollen; en rolle som både ga henne en Tony Award og hennes gjennombrudd som musikalartist. Det er ganske inspirerende og tøft.
Uansett, jeg liker flere sanger fra denne klassiske og smarte musikalen og gleder meg til å dele av dette med dere. God fornøyelse!
*
Her er sangen, Not for the life of me, som er den jeg liker best av Thoroughly Modern Millie's sanger:



Videre liker jeg The Speed Test fordi den er artig og fordi geekehjertet mitt elsker ting som referer til Gilbert & Sullivan:




Og Gimme Gimme er awesome, mye fordi Sutton Foster er så brilliant:



Og det var det jeg ville dele i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...