søndag 16. juni 2019

Beetlejuice - en samlepost :)



Jeg har enda ikke sett filmen Beetlejuice som er en av Tim Burtons klassikere. Og det føles som om jeg burde det etter å ha lyttet veldig meget mye til Beetlejuice-musikalen i det siste. Med det sagt så er det musikalen jeg skal bable om nå og ha som ukas musikal denne uka. Jeg har nemlig fått litt dilla.
Hva angår Beetlejuice så har jeg ikke satt meg så godt inn i handlingen og på en måte føler jeg ikke så stort behov for å gjøre det heller. Og jeg tror heller ikke Beetlejuice som musikal har et stort ønske om å gi mening heller, det er ikke handlingen som er viktigst her, men heller atmosfæren og underholdningsverdien og sistnevnte finner man mye av.
Beetlejuice ER en veldig underholdende musikal basert på det materialet jeg har fått sjekket ut (noe som i hovedsak er musikalcden på Spotify). I tillegg er det sært og fornøyelig om død og spøkelser og liknende og det er skikkelig flinke folk med flotte stemmer, så vel som innmari fengende musikk som man får på hjernen.
Selv har jeg nå litt lyst til å lytte til Beetlejuice-musikalmusikk hele tiden og det er en skikkelig super følelse som jeg vil dele med dere altså. Jeg håper jeg kan det og vil uansett kose meg med å dele noen yndlingssanger og sånt. Yay!
*
Denne sangen, No Reason, er fin og viser interessante perspektivsforskjeller:


Dead Mom er superfengende og flott fremført:



Ellers er Say my name temmelig awesome:



Og det var denne ukas delte gleder :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merrily we roll along - en samlepost :)

  Merrily we roll along Det finnes mange måter å fortelle en historie, men det er ikke så ofte historier fortelles feil vei. Med Merrily...